Egészséges alvás

Fogyaszt, eltűnnek a ráncok, ingyenes - tudja-e, hogy mi az?

Fogyaszt, eltűnnek a ráncok, ingyenes - tudja-e, hogy mi az? Egyetlen mindennapi trükk szebbé és egészségesebbé varázsol: feszesíti ...   Tovább »

Miért fontos a jó alvás?

Az alvás nagyon fontos szerepet játszik fizikai és pszichés egészségünkben. Az elegendő mennyiségű és minőségű alvás – ha az ráadásul a megfelelő időben is történik – a szellemnek és a testnek védelmet nyújt a megbetegedések ellen és hozzájárul az életminőség javulásához.   Tovább »

Így válasszunk matracot!

Jól aludni csak jó fekhelyen lehet. Ha rossz az ágyunk, ha kényelmetlen a matracunk, az elrontja az éjszakánkat, ha pedig rosszul alszunk, az az egész napunkra rányomja a bélyegét.   Tovább »

Jó matracon lehet csak jót aludni

Nem kell ahhoz hercegnőnek lennünk, hogy megérezzük ágyunkban azt a bizonyos borsószemet, ami tönkreteszi az éjszakai pihenést.   Tovább »

5 tipp a nyugodt alváshoz

Pihenés nélkül nagyon hamar felborul a szervezet egészsége, és mentális, fizikai megbetegedések jelentkeznek. A következő tippekkel hozzásegíthetjük magunkat a teljes értékű pihenéshez, így nappal mindig frissek és energikus lehetünk.   Tovább »

Fiatal még az éjszaka

Sokan a fiatalok (tizenévesek) közül is szenvednek az alváshiánytól. A hatás azonnal érzékelhető: tanulmányi eredményekben, hangulatukban és vezetési stílusukon is rögtön meglátszik. Ebben az időszakban kell összehangolni a belső biológiai órát a külsővel.   Tovább »

Mennyire vagyunk fáradtak?

Életvitelünk és kultúránk sokszor megköveteli, hogy lemondjunk az alvásról. Ennek következtében különböző alvászavarok alakulhatnak ki.   Tovább »

Az időskori alvás

Az idősebb korosztály egészséges tagjain végzett kutatások során kimutatták, hogy mindössze 1%-uk szenved alvászavaroktól.Az idős társadalom általánosságban viszont nagyobb mértékben szenved alvási rendellenességektől – ennek oka a rossz egészségi állapot.   Tovább »

Az alvó szépség

Vajon ha alszunk egy jót, az segít abban, hogy jobban nézzünk ki?   Tovább »

Alvás − útban az iskoláskor felé

Az iskoláskorú gyermekek számára nehéz egyensúlyban tartani az alvási szükségleteket a tanulási és kulturális szükségletükkel. A szülők feladata nem csak az alvási órák megszabására és a megfelelő ágybetét kiválasztására korlátozódik.   Tovább »

Ébredjen fittebben, jobban!

Manapság mindenki jobban, helyesebben, egészségesebben próbál élni. Ez a világszerte egyre népszerűbbé váló trend jelzi, hogy mind többen ébrednek rá arra, hogy az egészséges életmód egyben magasabb életminőséget is jelent.   Tovább »

Mi az Ön póza?

Az együtt alvás aktusa az intimitás legmagasabb foka. Mindent elárul egy párkapcsolatról. Most, hogy már mindannyian többet tudunk önmagunkról az alvási testhelyzetünk alapján, ideje kielemeznünk a páros alvási testhelyzeteinket is.   Tovább »

Elveszett az alvás tisztelete

Felgyorsult életünk sajnálatos velejárója, hogy lecsökkent az alvásra szánt órák száma. Mindannyian azt vesszük észre magunkon, hogy családtagjainknak, barátainknak rendszeresen hangsúlyozzuk a testsúlymegőrzés és a testmozgás fontosságát, majd ezt követően még hozzátesszük az egészségmegőrzés néhány aranyszabályát.   Tovább »

A fontosság kötelez

A pihentető és frissítő alvás utáni ébredéskor az lehet az érzésünk, hogy semmi sem állíthat meg minket napközben. Az alvásnak elsőbbséget kell élveznie más tevékenységekkel szemben. A jó minőségű alvástól egészségesebb lesz életünk, ’lebontja’ az ébrenlét alatt felgyülemlett fáradtságot, és megnyugtatja a testet és a lelket.   Tovább »

Az alvás ciklusai: 1.rész

Az alvó ember arca nyugalmat és békességet sugároz. Bár az már kiderült, hogy rengeteg folyamat megy végbe az alvás ciklusai közben, amelyek mindegyike befolyásolja a biológiai óra változásait.   Tovább »

Az alvás ciklusai: 2.rész

Miből tevődik össze egy alvási ciklus? Miután sikerült megfejteni a különböző agyhullámok rendszerét, a szemmozgásokat és izomfeszültséget, kiderült, hogy csak úgy, mint minden más az életben, az alvás is szakaszokban történik.   Tovább »

A háton alvás

Alvás közben hátizomzatunk felgyógyulhat, a napközben felgyülemlett nyomást kipihenhetjük, a porcok regenerálódhatnak és rugalmasságukat is visszanyerhetik.   Tovább »

A személyes alvási adag

Nem létezik olyan képlet, aminek segítségével ki tudnánk számolni, hogy mennyi is az elégséges alvás, ez egyénenként változó. Azonban lehetséges, hogy a kulcs a genetikai kódolásunkban rejlik.   Tovább »

Az alvás jelentősége

A mindennapi élet sok különféle tevékenységből, például evésből, munkából tevődik össze. De mi a helyzet az alvással? Meg tudjuk magyarázni, hogy mi az alvás? Mi történik, mikor alszunk? Mi a jelentősége? Igaz, hogy mindenkinek megvan az elsődleges tevékenysége, de minden kétséget kizárva mindenkinek szüksége van alvásra. De miért?   Tovább »

Az alvás szerkezete - Mik az alvási ciklus jellemzői?

Minden alvási ciklus közel 90 percig tart, egy komplett ciklus pedig négy szakaszból áll össze. Amikor az egyik ciklus végződik, kezdődik egy másik.   Tovább »

Hány órát kell aludnunk kor és nem szerint?

Nincs egyetlen formula sem az alvásigény meghatározására...   Tovább »

Alvás minőségét befolyásoló tényezők

Számos tényező létezik, mely a pihenést befolyásolja...   Tovább »

A matrac és az alvás minősége közötti összefüggés

Minden túlzás nélkül elmondhatjuk, hogy egy jó nap függvénye egy kellemes, négy szakaszból és négy-öt ciklusból összeálló, zavartalan éjszakai alvás. Mit értünk zavarok alatt? Tegyünk különbséget az alvás rendszerét alkotó változókból adódó szubjektív és objektív zavarok között.   Tovább »

Az alvásrendszer összetevői

Milyen összetevőkből áll az alvásrendszer?   Tovább »

Komfort

Matracon aludni kényelmes. De csak jó matracon, amely rugalmas és képes idomulni a test körvonalaihoz. A test és a matrac közötti érintkezés akkora felületen történik, hogy az érintkezési pontokon lecsökkenti a nyomást és kellemes, kényelmes érzetet kelt.   Tovább »

Milyen tényezők befolyásolják a matrac tartósságát?

Belső maganyagok minősége, rugók összekötésének módja és egyéb más tényezők befolyásolják a matrac tartósságát.   Tovább »